مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 00:302015-03-03سياسي

اعمال قدرت در نظام بین الملل کنونی عمودی نیست


چنانچه غرب حقوق هسته ای ایران را در مذاکرات به رسمیت نشناسد و اخلال در فروش نفت و اقتصاد ایران در راهبرد خود دنبال کند، این رزمایش به وضوح تسلط ایران را در حوزه دریایی و انرژی و نیز تسلط بر آبراه بین المللی تنگه هرمز ثابت می کند.

- رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اواخر هفته گذشته، با رمز محمد رسول الله (ص) در منطقه تنگه هرمز در خلیج فارس برگزار شد، بازتاب رسانه ای گسترده ای داشت و بسیاری بر توان دفاعی بالای جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی تأکید کردند.

این رزمایش گسترده با سلاح های پیشرفته آن و به ویژه موشک کروز زیر دریایی، نشان داد که حضور در عرصه دریاها و افزایش توان دفاعی دریایی یکی از راهبردهای مهم جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الله حیدری صوفیانی، کارشناس ارشد مسائل استراتژیک، در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل بصیرت"، ابعاد بیشتری از جایگاه راهبردی توان دفاعی ایران در عرصه دریایی را تشریح کرده اند که در ذیل می آید: طی سالهای اخیر قدرت نمایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عرصه رزمایش های دریایی افزایش یافته است.

راهبرد جمهوری اسلامی ایران در این حوزه را توضیح دهید؟ یکی از مولفه های موثر در حفاظت از امنیت و منافع ملی نظامهای سیاسی و تقویت آن ها، قدرت و توانمندی های نظامی است که از طریق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال قدرت در نظام بین الملل کنونی عمودی نیست

اعمال قدرت در نظام بین الملل کنونی عمودی نیست