مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 19:252015-03-03بين الملل

دفاع مدیر سابق سازمان MI6 از شکنجه


پس از آنکه اخیرا فاش شد اطلاعات به دست آمده از طریق شکنجه مظنونان به تروریسم سبب خنثی شدن یک حمله تروریستی در خاک انگلیس شده، رییس سابق سازمان اطلاعات خارجی این کشور موسوم به MI6 در مصاحبه ای با دفاع از شکنجه، - گفت که می توان از این طریق اطلاعات مفیدی را از متهمان به دست آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سر جان ساورز که چندی پیش از مقام ریاست سازمان اطلاعات خارجی انگلیس(MI6) کناره گیری کرد در مصاحبه ای گفت: سرویس های امنیتی انگلیس از شکنجه کردن خودداری می کنند زیرا این کار ناقض ارزش های انگلیس است.

با این حال وی تاکید کرد که شکنجه در کوتاه مدت می تواند ابزار مفیدی باشد.

پس از آن که ساورز این اظهارات را مطرح کرد، گروه های حقوق بشری در انگلیس نسبت به آن واکنش نشان داده و این اظهارات را محکوم کردند.

شامی چاکرابارتی، رییس گروه حقوق بشری "لیبرتی" با محکوم کردن این اظهارات به روزنامه ایندیپندنت گفت: هرگز پیش بینی نمی کردم که در سال 2015 ما درباره شکنجه در انگلیس صحبت کنیم.

همچنین یک گروه حقوق بشری دیگر موسوم به گروه CAGE نیز این اظهارات را محکوم کرده و هشدار داد شکنجه های سازمان های اطلاعاتی انگلیس مستقیما باعث به افراط کشیده شدن افرادی نظیر مایکل آدبولاجو و محمد اموازی، معروف به جان جهادی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاع مدیر سابق سازمان MI6 از شکنجه

دفاع مدیر سابق سازمان MI6 از شکنجه