مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 18:152015-03-03پزشكي

رییس اداره دامپزشکی لنده عنوان کرد شیوع تب مالت در لنده شایعه ای بیش نیست


رییس اداره دامپزشکی شهرستان لنده گفت: تلف شدن تعدادی گاو در بعضی روستاها باعث انتشار شایعه ای به عنوان بیماری تب مالت شده که این مورد توسط کارشناسان و پزشکان رد شده است.

- " از لنده، رهزاد هوش دارنسب بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان لنده گفت: تب مالت یکی از شایع ترین بیماری های مشترک میان انسان و حیوان بوده که از طریق مصرف لبنیات به انسان منتقل می شود.

وی افزود: این بیماری که با ضعف و لاغری در افراد همراه با تب بالا نمایان می شود، هیچ گونه خطر مرگ نداشته و با دارو قابل درمان است.

رییس اداره دامپزشکی لنده تصریح کرد: در سال 88 دو نفر در شهرستان به این بیماری مبتلا شدند که با درمان سریع سلامت کامل خود را به دست آوردند، ضمناً گوشت دام مبتلا به تب مالت به جز چند نقطه از بدن آنها قابل مصرف است.

هوش دارنسب افزود: در روزهای گذشته در سطح شهرستان مطلبی مطرح شد که بیماری تب مالت شیوع پیدا کرده ولی با بررسی های به عمل آمده مشخص شده که این شایعه ای بیش نبوده است.

وی در ادامه به وضعیت کشتارگاه لنده اشاره کرد و گفت: کشتارگاه امکانات خوبی دارد ولی چاه فاضلاب آن روباز بوده و محوطه کشی لازم صورت نپذیرفته، ضمن اینکه فاقد ماشین حمل گوشت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس اداره دامپزشکی لنده عنوان کرد شیوع تب مالت در لنده شایعه ای بیش نیست

رییس اداره دامپزشکی لنده عنوان کرد شیوع تب مالت در لنده شایعه ای بیش نیست