مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 14:262015-03-03سياسي

شبکه های اجتماعی فرصت یا تهدید


امروز سیل پیامهای گسترده و بی منبعی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخند و کپی کنندگان آن بدون اطلاع از دروغ یا راست بودن آن اقدام به بازنشر آن می کنند، - به مراتب از پیامهایی که توسط شبکه های ماهواره ای منتشر می شوند، بیشتر و تهدید کننده تر هستند و دانشجویان و اندیشمندان بیش از هر کسی توانایی حضور موثر در این میدان را دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، واژه "جنگ نرم" بعد از حوادث سال 88 در ادبیات سیاسی ایران پررنگ تر از گذشته ظاهر شد و باور عمومی به غلط اینگونه متصور شد، که "جنگ نرم" فقط به گونه ای از انقلاب ها اطلاق می شود، که بدون خون ریزی حاصل می شوند، چرا که پیش از این انقلاب "گل سرخ" گرجستان و انقلاب "نارنجی" اوکراین نمونه هایی از جنگ نرم بودند.

"جنگ نرم" در فرایندی دو مرحله ای، ابتدا اقدام به تخریب و حذف "عقیده و باور" مخاطب می نماید، و در مرحله دوم اقدام به تبلیغ و جایگزینی "عقیده و باور" مورد نظر خویش در ذهن مخاطب می کند.

این نوع جنگ که در سال 88 هم در ایران به اجرا درآمد، با پادزهر جنگ نرم (آگاهی مردم) دفع گردید.

گفتنی است، عملیات های فوق، نمونه های بارز و عینی جنگ نرم هستند، که ماهیت آنها پس از شکست در حوادث سال 88 ایران بر همگان آشکار شد، و اشکال دیگر آن به درستی مورد توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه های اجتماعی فرصت یا تهدید

شبکه های اجتماعی فرصت یا تهدید