مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 00:452015-03-02سياسي

رسالت فراموش شده مؤسسه نشر آثار امام


مرحوم حاج احمد خمینی در اول شهریور 1367 طی نامه ای به حضرت امام خمینی(ره)، طرح تشکیل مؤسسه ای با رسالت تنظیم و نشر آثار رهبر کبیر انقلاب اسلامی و جلوگیری از تحریف این آثار را ارائه کرد.

- بر اساس طرح تشکیلات و شرح وظایف مؤسسه که توسط آقایان محمدعلی و حمید انصاری تدوین و کلیات آن مورد موافقت حضرت امام و رؤسای سه قوه قرار گرفته بود، مؤسسه ای با عنوان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی تشکیل و به مدت شش سال با هدایت و نظارت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی یادگار گرانقدر حضرت امام(ره)، خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه کرد.

پس از رحلت یادگار امام(ره)، این مؤسسه تاکنون با مسئولیت و نظارت حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن خمینی به فعالیت خود ادامه داده است.

به استناد نامه مرحوم حاج احمد خمینی به حضرت امام، صیانت از آرا و اندیشه های سیاسی و غیرسیاسی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را می توان به عنوان رسالت اصلی مؤسسه قلمداد کرد و از این منظر عملکرد مؤسسه در ربع قرن اخیر را مورد سنجش قرار داد.

گرچه مؤسسه در طول عمر خود، به ویژه در دوران حیات یادگار حضرت امام(ره)، خدمات بسیار ارزشمندی را در راستای صیانت از آثار امام(ره) داشته، لکن در سال های اخیر، گویا این رسالت به فراموشی سپرده شده و مؤسسه به عنوان یک ابزار و امکان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسالت فراموش شده مؤسسه نشر آثار امام

رسالت فراموش شده مؤسسه نشر آثار امام