مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 17:102015-03-02اقتصادي

فاز 12 مذاکره صادرات گاز به عراق و حاشیه خلیج فارس را ممکن کرد


مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی ممکن شدن مذاکرات با عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صادرات گاز را ناشی از وارد مدار شدن گاز فاز 12 پارس جنوبی می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، غلامرضا منوچهری مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی امروز (دوشنبه 11 اسفند) در مراسم بازخوانی درس آموخته فازهای 12 و 17 و 18 پارس جنوبی، راه اندازی فاز 12 را تضمین کننده امنیت برق کشور نیز دانست.

منوچهری با بیان این که فاز 12 امنیت برق کشور را تضمین کرد، گفت: سکوهای عظیم 12B و 12C پارس جنوبی امسال به موقع وارد مدار شدند و کمبود گاز زمستان را تامین کردند.

این مدیر نفتی در ادامه گفت، ادامه داد: یادم می آید سه سال گذشته برای خرید 10 میلیون مترمکعب گاز سفرهای متعددی به ترکمنستان داشتیم اما امسال به مدد گاز فاز 12 توانستیم مذاکرات صادرات گاز به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی با اشاره به این که امسال توانستیم ظرفیت تولید گاز میدان پارس جنوبی را بیش از 100 میلیون مترمکعب افزایش دهیم، دستیابی به این هدف را دستاورد عظیمی برای دولت و کشور دانست و افزود: عملیات همزمان نصب پنج سکو، راه اندازی چهار سکو، تکمیل و راه اندازی سه خط لوله دریایی حاصل کاری فراتر از انتظارمان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز 12 مذاکره صادرات گاز به عراق و حاشیه خلیج فارس را ممکن کرد

فاز 12 مذاکره صادرات گاز به عراق و حاشیه خلیج فارس را ممکن کرد