مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 16:002015-03-02سياسي

ملت فلسطین از حق تعیین سرنوشت برخوردار است


بر اساس قطعنامه های موجود، کشورها باید به مبارزات ملت های استقلال طلب کمک مادی نیز داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) توکل حبیب زاده در سخنانی با موضوع بررسی ابعاد حقوقی تسلیح کرانه باختری از منظر حقوق بین الملل در دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین جزو ملت هایی است که از حق تعیین سرنوشت برخوردار است و در حقوق بین الملل از جمله قطعنامه های سازمان ملل هم فلسطین از عنوان ملت مستقل برخوردار شده است و ازاین رو از ویژگی های عینی، تاریخی، مذهبی و نژادی بهره مند است و فلسطینی ها خود را به یک ملت واحد می دانند.

در اسناد فلسطینی ها هم به این مسائل اشاره شده و ملت بودن مردم فلسطین و برخورداری آن ها از حق تعیین سرنوشت به رسمیت شناخته شده است.

وی ادامه داد: بعد از ماجرای آوارگان فلسطینی و رفتارهای غیرانسانی اسراییلی ها علیه فلسطینیان سازمان ملل برای جبران این مسئله در سال 76 کمیته ای را درباره غیرقابل انکار بودن حقوق فلسطیل تشکیل داد و قطعنامه هایی برای بازگرداندن آوارگان فلسطینی صادر کرد و ساف به عنوان نماینده رسمی مردم فلسطین در سازمان ملل به عضویت پذیرفته شد.

با وجود آنکه ملت فلسطین در حقوق بین الملل به عنوان یک ملت از زمان تجزیه امپراطوری عثمانی پذیرفته شده اند اما جامعه بین الم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملت فلسطین از حق تعیین سرنوشت برخوردار است

ملت فلسطین از حق تعیین سرنوشت برخوردار است