مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 13:502015-03-02دانش

تدریس زبان کردی در دانشگاه آزاد سنندج


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از تدریس زبان کُردی در سال 94 در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال انجام مقدمات تدریس زبان کُردی هستیم و از سال آینده، زبان کردی در قالب دو واحد اختیاری در این دانشگاه تدریس می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محمدقربان کیانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج، افزود: در سفر دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی به سنندج در آذر امسال، چند مصوبه از جمله تدریس زبان کُردی در واحد سنندج به تصویب رسید و منعی برای تدریس این زبان در دانشگاه آزاد سنندج وجود ندارد.

وی گفت: از اساتید و فرهیختگان حوزه زبان کُردی برای تدوین سرفصل های این درس دعوت شده و با نهایی شدن سرفصل ها و مشخص شدن اساتید، از سال 94 زبان کردی در قالب دو واحد درس اختیاری تدریس می شود.

او به فعال شدن مرکز کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز اشاره کرد و گفت: اولین فعالیت این مرکز تدوین و گردآوری کتابی به نام زیوری زمان با موضوع کنایه های کُردی است که بزودی منتشر می شود.

وی همچنین از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی شعبه ای در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: این آمادگی از طرف ما وجود دارد اما مسوولان اقلیم کردستان عراق فعلا به دلیل وجود مشکلاتی، تمایلی برای راه اندازی نشان نداده اند و مسایل و مشکلات موجود در منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدریس زبان کردی در دانشگاه آزاد سنندج

تدریس زبان کردی در دانشگاه آزاد سنندج