مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 10:302015-03-02اقتصادي

وضعیت بحرانی حیات وحش در کشور


مدیر دیده بان حقوق حیوانات ایران با تأکید بر رشد بی سابقه قاچاق حیات وحش طی 10 سال اخیر گفت: این اتفاق کاملاً تخلف است اما برخوردی با خاطیان صورت نمی گیرد.

- شهرام امیری شریفی در آستانه دوازدهم اسفندماه "روز جهانی حیات وحش" در گفت وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، وضعیت حیات وحش در کشور را بحرانی عنوان کرد و افزود: در طول نیم قرن به دلایل متعدد بیش از 95 درصد جمعیت جانوری را از دست داده ایم.

وی با تأکید بر اینکه علت اصلی این حجم خسارت در وهله اول بشر بوده است، اظهار کرد: درحال حاضر دوگونه تهدید در قالب تهدید نرم و سخت حیات جانوران و حیوانات را در معرض خطر قرار داده است.

این فعال حقوق حیوانات تصریح کرد: تهدیدات نرم شامل تخریب زیستگاه و مسائل اقلیمی که شرایط زیست حیوانات را متاثر کرده است می شود و به دلیل اینکه مسائل کلان محسوب می شود نمی توانیم به آن ورود کنیم اما تهدیدات سخت که در کوتاه مدت عواقب خود را برجای می گذارد شامل تصادفات جاده ای، شکار، نگهداری حیوانات، صید و زنده گیری و انتقال آنها به سیرک، باغ وحش باغ پرندگان و حتی قاچاق به خارج از کشور است.

وی با اشاره به مشکلات جدی چون گونه مهاجم شدن برخی حیوانات وارداتی برای حیوانات بومی گفت: قاچاق حیات وحش از نظر مالی جایگاه سوم را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بحرانی حیات وحش در کشور

وضعیت بحرانی حیات وحش در کشور