مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 10:252015-03-02اقتصادي

امکان تحقق اقتصاد مقاومتی با از بین بردن فساد اقتصادی


بزرگترین مشکل کشور عدم همکاری سیستم بانکی است و تا زمانی که بحث فساد اقتصادی حل نشود، تحقق اقتصاد مقاومتی امری بعید است.

- علیرضا پورفرج - استاد دانشگاه- در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی وضعیت تولید به این صورت است که بنگاه های اقتصادی فقط 30 تا 40 درصد از ظرفیت خود را به کار می گیرند و اگر بخواهیم خوشبینانه در نظر بگیریم بنگاه های اقتصادی 50 درصد ظرفیتشان درحال کار است و 50 درصد دیگر بیکار هستند.

وی افزود: قسمتی از مشکل رفع تولید به سیاست های کلان اقتصادی و بخشی دیگر به سیاست های خرد بازمی گردد که این سیاست ها باید به صورت جداگانه و به صورت همزمان بررسی شود.

پورفرج با بیان این که گام اول شناسایی مشکلات سطح کلان و خرد بنگاه های اقتصادی است، تصریح کرد: بزرگترین مشکل کشور عدم همکاری سیستم بانکی است.

این اقتصاددان با اشاره به این که بانک ها بیشتر تمایل دارند به سمت وام های زودباره و تجاری حرکت کنند، گفت: بنابراین بنگاه های تولیدی دچار مشکلات نقدینگی هستند.

تا سیاست های بنگاه ها تغییر نکند و اعتبارات به سمت تولید هدایت نشود عملا بنگاه ها قادر به افزایش تولید نخواهند بود.

پورفرج با اشاره به این که واردات بی رویه در کشور وجود دارد و مشخص نیست اگر قرار است به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم به چه شکل خواهد بود، ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تحقق اقتصاد مقاومتی با از بین بردن فساد اقتصادی

امکان تحقق اقتصاد مقاومتی با از بین بردن فساد اقتصادی