مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 07:352015-03-02پزشكي

روغن بکر بخوریم


روغن گیری به روش کلدپرس روشی است که بدون اعمال گرما و تیمارهای شیمیایی، دانه یا منبع روغنی را تحت فشار بالا قرار می دهند و بدون هیچ گونه افزودنی و تصفیه شیمیایی، - روغن آن را استخراج می کنند.

مرضیه رییسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به اینکه کلدپرس به معنای فشار سرد است و این نام به دلیل روش استخراج این روغن ها نامگذاری شده است، اظهار کرد: از آنجایی که این روغن ها به صورت دست نخورده تولید می شوند به آن ها روغن بکر نیز گفته می شود.

وی افزود: مزیت اصلی روغن های کلدپرس نسبت به سایر روغن ها، تولید آن ها بدون حرارت و عدم استفاده از تصویه شیمیایی در تولید آن ها است.

این کارشناس صنایع غذایی با بیان اینکه حرارت باعث می شود میزان روغنی که از دانه های روغنی گرفته می شود، بیشتر و فرآیند روغن گیری راحت تر شود، تصریح کرد: برخلاف روغن های شیمیایی که با حرارت تولید می شود، روغن های کلدپرس از طریق فشار مکانیکی بدون اعمال حرارت و در دمای محیط استخراج می شود.

رییسی گفت: به علت عدم استفاده از حرارت در تولید روغن های کلدپرس، ویتامین ها، اکسیدان ها و مواد مؤثر موجود در دانه های طبیعی از بین نمی رود و همان روغنی که در بافت این دانه ها وجود دارد، استخراج می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روغن بکر بخوریم

روغن بکر بخوریم