مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 07:302015-03-02اقتصادي

جوان مرگ شدن ساختمان ها در سن 30 سالگی


پیری زودرس ساختمان ها، بی توجهی به اصول علمی ساخت و ساز و رعایت نکردن استانداردها، طول سالیان سال است که باعث شده جامعه امروز ما وارث مجموعه عظیمی از ساختمان ها و بناهایی شود که به سرعت در حال فرسوده شدن و تبدیل به بافت فرسوده هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، عمر مفید ساختمان در ایران بنابر اعلام کارشناسان و مسئولان حداکثر30 سال عنوان شده است که در مقایسه با عمر مفید ساختمان در کشورهای اروپایی که بین 100 تا 150 سال است تفاوتی فاحش دارد.

اما این تفاوت و پایین بودن عمر ساختمان در ایران مولود کدام علل است؟ سوال بالا پاسخ های زیادی می تواند داشته باشد، اما علاوه بر خطاهای رایج در زمان طراحی، نظارت و اجرا و خطاهای بهره برداری و نگهداری، فقدان ثبات در قوانین شهرسازی و طرح های مصوب جامع و تفصیلی مناطق و شهرها مشکل آفرین است؛ ضمن اینکه وقتی شهرداری ها کمبود منابع مالی شان را با فروش تراکم جبران می کنند، عملاً بافت مناطق و محلات به هم می ریزد.

سازندگان باتوجه به محدودیت منابع مالی، نیروی انسانی و از سوی دیگر قیمت تمام شده احداث ساختمان ها جهت عرضه به متقاضیان، همواره سعی در کاهش هزینه های سرمایه گذاری اولیه دارند، اما باید توجه داشت چنانچه کاهش هزینه ها منجر به نادیده گرفتن حداقل استانداردهای لازم در زمان ساخت شوند، باعث کاهش کیف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان مرگ شدن ساختمان ها در سن 30 سالگی

جوان مرگ شدن ساختمان ها در سن 30 سالگی