مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 06:352015-03-02اقتصادي

پیله ابریشم گلستان دراستانهای دیگر نخ می شود/ خروج سود نوغانداران


گلستان به رغم این که دومین استان پرورش دهنده کرم ابریشم در کشور است، به دلیل نبود زیر ساخت های لازم سودی از این بخش نبرده و سود فراوان نوغانداران به جیب استان های دیگر می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، استان گلستان یکی از نقاط مستعد پرورش کرم ابریشم در ایران با توجه به دارا بودن زیست بوم مناسب، بارش سالانه 500 میلی متر در کوهپایه های البرز، رطوبت و خاک مناسب است.

در استان درخت توت که غذای کرم ابریشم است در دو فصل بهار و پاییز قابل برداشت است و در صورت برنامه ریزی و به نژادی به گفته کارشناسان می توان تنوع فصلی در پرورش کرم ابریشم در استان را گسترش داد.

اما زیرساخت های مناسب برای نوغانداری در گلستان فراهم نیست و کمبود اعتبارات، کمبود نیروی انسانی و انسجام نداشتن سیاست گذاری ها در این بخش و نبود صنایع وابسته از جمله چالش های نوغانداری گلستان است.

پیله ابریشم برای تبدیل شدن نخ به استان های دیگر می رودمنیژه تیموری از نوغانداران استان درباره مشکلات این صنعت بخش کشاورزی استان به خبرنگار مهر گفت: پیله ابریشم در گلستان تهیه می شود اما برای تبدیل شدن به نخ، پارچه و قالی به استان های دیگر می رود، در نتیجه سود آن نیز نصیب استانهای دیگر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیله ابریشم گلستان دراستانهای دیگر نخ می شود/ خروج سود نوغانداران

پیله ابریشم گلستان دراستانهای دیگر نخ می شود/ خروج سود نوغانداران