مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 22:162015-03-01فرهنگي

اولین پیامک سال 73 در ایران ارسال شد/ 29 درصد پیامک ها در ایران طنز است


مدیر گروه آموزش زبان و ادب فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: 2 درصد پیامک ها در ایران به طور صد درصد به زبان انگلیسی نوشته می شود.

همچنین محتوای 29 درصد پیامک ها در ایران طنز است و بیشتر هم از سوی پسران ارسال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی "خبرگزاری دانشجو"،" نشست تخصصی پیامک و زبان فارسی به همت نشریه انشا و نویسندگی و با همت مجله انشا و نویسندگی و حمایت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با حضور جمعی از صاحب نظران زبان و ادبیات فارسی و نیز ارتباطات و فناوری های نوین عصر امروز یکشنبه 10 اسفند در اندیشگاه کتابخانه فرهنگ ملی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسن ذوالفقاری مدیر گروه آموزش زبان و ادب فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در یک سخنرانی با عنوان پیامک نویسی، آسیب ها و راهکارها گفت: امروز ابزار انتقال پیامک تنها موبایل نیست بلکه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در این نقل و انتقال دارند.

به هر حال باید پیامک را به عنوان یک واقعیت اجتماعی پذیرفت و ضمن برطرف کردن آسیب های این حوزه به بهبود وضعیت پیامک نویسی کمک کرد.

ذوالفقاری مدیر گروه آموزش زبان و ادب فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: زبان پیامک های جوانان گفتمان خاص خود را دارد؛ پیامک ها به دو نوع نوشته می شوند زبان معیار و زبان غیر مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین پیامک سال 73 در ایران ارسال شد/ 29 درصد پیامک ها در ایران طنز است

اولین پیامک سال 73 در ایران ارسال شد/ 29 درصد پیامک ها در ایران طنز است