مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 19:352015-03-01سياسي

چرا بستر امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما ناامن است؟


چندی پیش با ضرب و شتم یک جوان آمر به معروف در یکی از رستورانهای معروف تهران، موج جدیدی درخصوص مغفول ماندن این وظیفه مهم اجتماعی و البته همگانی آغاز شد.

- مجله مهر- چندی پیش با ضرب و شتم یک جوان آمر به معروف در یکی از رستورانهای معروف تهران و زمانی که مالک رستوران به جای حمایت از شخص آمر به معروف، در اقدامی خلاف شان و عفت عمومی جلوی حاضرین کشف حجاب کرد، موج جدیدی درخصوص مغفول ماندن این وظیفه مهم اجتماعی و البته همگانی آغاز شد.

جالب آنجاست که این اقدام مالک با هیچ واکنشی روبرو نشد و صاحبِ زنِ رستوران، تمام تلاش خود را برای فراری دادن ضارب به کار گرفت.

مطلبی که شاید بیش از همه در این ماجرا توجه عموم را به خود جلب کرده است بی تفاوتی سازمان های مسئول در برخورد با مالک رستوران است.

چنانکه سازمان اماکن و تعزیرات حکومتی تاکنون هیچ اقدام بازدارنده ای برای تکرار نشدن این ماجرا انجام نداده اند.

در واقع برخلاف تبلیغاتی که درباره حمایت از آمران به معروف صورت می گیرد هیچ اقدام عملی برای حفظ و صیانت از این وظیفه همگانی انجام نمی شود.

عده ای در تلاش هستند تا امر به معروف را در سطح یک خواسته حزبی تقلیل دهند حال آنکه تمام جوامع بشری موظف هستند تا اعضای خود را برای انجام هنجارها ترغیب کنند و از هنجارشکنی ها باز دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بستر امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما ناامن است؟

چرا بستر امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما ناامن است؟