مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 19:202015-03-01سياسي

عدم دقت در انتخاب همسر عامل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور است


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: عدم دقت در انتخاب همسر عامل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری عصر یک شنبه در نشست طلاب علوم دینی در تبریز که با محوریت خانواده و سبک زندگی دینی برگزار شد با بیان اینکه باید زوجین برای تشکیل زندگی مشترک تفاهم و اشتراکاتی داشته باشند، افزود: فاصله سنی زوجین نباید زیاد باشد و همچنین از لحاظ دانش و تحصیلات، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به همدیگر نزدیک باشند.

وی سپس با تاکید بر اینکه خانواده ها نیز باید فرزندان خود را در امر انتخاب همسر یاری کرده و راهنمایی های دقیق کنند، ابراز داشت: ازدواج امر مقدسی است که پیشوایان دینی نیز در روایات متعدد به والدین و مسئولان جامعه اسلامی توصیه کرده اند که مقدمات ازدواج جوانان را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان با تاکید بر اینکه گسترش ازدواج باعث حفاظت جامعه از افزایش فساد و ناامنی می شود، ادامه داد: باید مسئولان شرایط ویژه ای برای افزایش انگیزه جوانان به ازدواج در اختیارشان قرار دهند و خانواده ها نیز مقدمات ازدواج را برای فرزندان سخت نگیرند.

آیت الله مجتهد شبستری به ضرورت رعایت الگوهای سبک زندگی اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: رعایت سبک زندگی اسلامی و داشتن ازدواج موفق باعث زن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم دقت در انتخاب همسر عامل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور است

عدم دقت در انتخاب همسر عامل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور است