مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 17:202015-03-01اجتماعي

حفظ جنگل های استان گیلان برای نسل بعدی، ضروری است


استاندار گیلان بر لزوم حفاظت از جنگل های این استان تاکید کرد و گفت: جنگل های گیلان از اهمیت ویژه ای برخوردارند و حفظ این ذخیره اکولوژیکی برای نسل آینده ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در جلسه ای که صبح یکشنبه و با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان تشکیل شد، با بیان اینکه جنگل های استان ذخیره گاه اکولوژیکی محسوب می شوند اظهار داشت: جنگل های گیلان از اهمیت ویژه ای برخوردارند و باید از این ذخیره اکولوژیکی برای نسل آینده حفاظت کنیم.

وی بر ضرورت درختکاری ورودی و خروجی شهرهای استان به شعاع پنج تا 10 کیلومتر تاکید کرد و افزود: درختکاری ورودی ها و خروجی های شهرها به عنوان معیاری برای ارزشیابی فعالیت شهرداران لحاظ می شود.

استاندار گیلان حفاظت از نهال ها را مورد توجه قرار داد و گفت: مهم تر از درختکاری، نگهداری و حفاظت از نهال های کاشته شده است.

نجفی با اشاره به مزیت های زراعت چوب اظهار داشت: با توجه به ویژگی های اکولوژیکی و نیاز زراعت چوب به آب کم و درآمد اقتصادی مناسبی که از آن به دست می آید، این حوزه می تواند در استان بیش از پیش گسترش یابد.

وی عدم بهره گیری صحیح از منابع طبیعی را عرصه ای برای تعرض دیگران خواند و افزود: حفاظت از منابع طبیعی فقط مختص اداره کل منابع طبیعی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ جنگل های استان گیلان برای نسل بعدی، ضروری است

حفظ جنگل های استان گیلان برای نسل بعدی، ضروری است