مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 14:452015-03-01اجتماعي

تلف شدن 6 قلاده پلنگ از ابتدای سال


پلنگ ایرانی با نام علمی Panthera pardus saxicolor بزرگترین یا یکی از بزرگترین زیرگونه های پلنگ است که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران ' در معرض خطر انقراض' IUCN قرار دارد.

- پلنگ ایرانی با نام علمی Panthera pardus saxicolor بزرگترین یا یکی از بزرگترین زیرگونه های پلنگ است که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض IUCN قرار دارد.

رییس اداره هماهنگی و ساماندهی امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تصادفادت جاده ای، طعمه های سمی و شکار از جمله مواردی است که حیات پلنگ را تهدید می کند، گفت:از ابتدای سالجاری تاکنون 6 قلاده از این گربه سان در خطر انقراض تلف شده است.

امیر حسین داداشی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک قلاده پلنگ در اردیبهشت ماه سالجاری در پنج کیلومتری تونل جاده جنگل گلستان به سمت بجنورد به دلیل برخورد با کامیون تلف شد، همچنین یک قلاده دیگر در مهرماه به علت وجود ساچمه های زیاد در بدنش از بین رفت.

وی ادامه داد: دو قلاده پلنگ نیز در دی ماه یکی در جاده ترانزیت جنگل گلستان به علت برخورد با خودروهای عبوری و دیگری در بندر گز با ضربات چاقو و تبر کشته شدند.

داداشی افزود: در بهمن ماه نیز یک قلاده پلنگ در خراسان شمالی به علت کهولت سن و یک قلاده نیز در اسفندماه که برای عمل جراحی بیهوش شده بود دیگر به هوش نیامد، تلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن 6 قلاده پلنگ از ابتدای سال

تلف شدن 6 قلاده پلنگ از ابتدای سال