مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 13:552015-03-01اقتصادي

نعمت زاده: نتوانستیم از نوبخت یارانه بگیریم


بر اساس قانون 1200 میلیارد تومان یارانه باید به بخش صنعت و معدن پرداخت می شد اما هر کسی گرفته سلام ما را به او برسانید؛ - ما هر چه تلاش کردیم نتوانستیم از آقای نوبخت این منابع را دریافت کنیم و ایشان هم که به ما لطف دارند و با لبخند ما را شرمنده کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس محمدرضا نعمت زاده در هفتمین کنفرانس توسعه نظام مالی با اشاره به نسبت تولید ناخالص داخلی به تسهیلات بانکی، اظهار داشت: بر اساس آمارهای جهانی این نسبت در سال 2000 در ایران 36 درصد و در ترکیه 38 درصد بود، اما در آخرین آمار که به سال 2010 مربوط می شود، این نسبت در ایران به 18 درصد کاهش یافته و در ترکیه به 70 درصد رسیده است.

وی افزود: میزان دسترسی به تسهیلات در ترکیه 64 درصد و در ایران 36 درصد است؛ سهم صنعت از تسهیلات تا قبل از سال 88 بالغ بر 36 درصد بود و با این رقم در سال گذشته 29 درصد و در 6 ماهه اول امسال 32 درصد بوده است.

به گفته وی،کاهش سهم صنعت از تسهیلات درحالی است که اقتصاد ما در شرایط عادی بسر نمی برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سهم صادرات از تسهیلات بسیار پایین است و تنها 10 درصد صادرات کشور از تسهیلات استفاده می کنند، گفت: متوسط جهانی سهم صادرات به تسهیلات حدود 60 درصد است، برآورد ما برای سال 93 این بود که برای تولید 600 هزار میلیارد تومان کالا در بخش صنعت نیازمند 150 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نعمت زاده: نتوانستیم از نوبخت یارانه بگیریم

نعمت زاده: نتوانستیم از نوبخت یارانه بگیریم