مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 12:552015-03-01فرهنگي

واژه گزینی مرهون کیست؟


نشست «واژه گزینی فیزیک؛ تاریخچه و آسیب ها» با حضور دکتر لطیف کاشیگر و تجلیل از این پیشکسوت حوزه نشر و پژوهش حوزه فیزیک برگزار شد.

- نشست واژه گزینی فیزیک؛ تاریخچه و آسیب ها با حضور دکتر لطیف کاشیگر و تجلیل از این پیشکسوت حوزه نشر و پژوهش حوزه فیزیک برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نشست که عصر روز یکشنبه نهم اسفندماه در سرای اهل قلم برگزار شد، عبدالحسن بصیره، دکتر محمد ابراهیم ابوکاظمی، عضو گروه واژه گزینی مرکز نشر دانشگاهی، نسرین پرویزی، معاون گروه واژه گزینی و معاون گروه فرهنگ نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب حضور داشتند.

دکتر لطیف کاشیگر با تشریح سابقه فعالیت خود در حوزه واژه گزینی گفت: سال 1359 در مرکز نشر دانشگاهی با چند تن از همکاران یک گروه واژه گزینی تشکیل دادیم.

برای این کار باید واژه هایی را که از قبل در کتاب ها به کار رفته بود جمع آوری می کردیم که این واژه ها در مجموعه ای به نام واژگان منتشر شد.

او در ادامه افزود: قرار شد حداقل سه نفر از افرادی که به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه مسلط هستند، در گروه حضور داشته باشند.

در ابتدا به صورت ماهانه جزوه هایی را منتشر می کردیم که در مجموع به 21 جزوه رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه گزینی مرهون کیست؟

واژه گزینی مرهون کیست؟