مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 10:102015-03-01اقتصادي

زمین لرزه ای که زیر سایه بم گم شد/ گسل کوهبنان غول خفته کرمان


گسل کوهبنان یکی از بزرگترین گسل های فعال ایران محسوب می شود گسلی فعال که از شمالی ترین نقطه کرمان تا مرکز این استان ادامه دارد و هر از چند گاهی لرزه به تن کرمان می اندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، کرمان یکی از استان های زلزله خیز کشور است و 18 گسل زلزله خیز مناطق مختلف استان کرمان را فراگرفته است 98 درصد مناطق مسکونی استان کرمان به جز قسمتی از شهرستان سیرجان زلزله خیز است هر چند گفته می شود که بیان زلزله خیز بودن کرمان می تواند تاثیر اقتصادی منفی بر جذب سرمایه بگذارد اما فراموشی زمین لرزه در کرمان خطرش از تردیدهای سرمایه گذاران در کرمان بیشتر است.

در سرزمینی مانند ژاپن که زلزله خیزترین منطقه جهان است میزان جذب سرمایه در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این امر نیز ناشی از برخورد علمی و هوشمندانه با زلزله خیز بودن این کشور است نکته جالب اینکه در سونامی چند سال قبل این کشور سفیرژاپن با حضور در کرمان خواستار بهره برداری سریع از تجربه مدیران کرمان در عملیات امداد زمین لرزه بم و زرند شد.

فراموش کردن زمین لرزه در کرمان خطر آفرین استفراموش کردن زمین لرزه خیز بودن اکثر شهرهای کرمان و همچنین وجود ساختمانهای فرسوده در استان کرمان که بیش از 50 درصد ساختمانهای استان را به خصوص در شهرهای پر جمعیت در برمی گیرد خطری عمده را عاید این استان می کند ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین لرزه ای که زیر سایه بم گم شد/ گسل کوهبنان غول خفته کرمان

زمین لرزه ای که زیر سایه بم گم شد/ گسل کوهبنان غول خفته کرمان