مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 05:352015-03-01پزشكي

توقف پرداخت تعرفه زایمان طبیعی به ماما/بایکوت قرارداد ماماها


رییس انجمن علمی مامایی ایران، با اعلام اینکه 57 درصد زایمان های کشور در سال گذشته به روش سزارین بوده است، تاکید کرد: مسائل مالی به تنهایی در بحث ترویج زایمان، - تاثیر گذار نیست.

دکتر ناهید خداکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: یکی از اهداف طرح تحول سلامت و زایمان طبیعی رایگان، این بود که شاید تیم درمان به خاطر منافع مالی و مادی، تشویق به سزارین می کنند.

از همین رو، مقرر شد تا تعرفه زایمان طبیعی اصلاح شده و برای عامل زایمان که شامل ماما و متخصص زنان و زایمان می شود، بکسان شود.

بطوریکه 50K در نظر گرفته شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: اما، همه ما می دانیم که علت افزایش سزارین تنها مسائل مادی و تعرفه نبود.

بلکه عدم توجه سیاست گذران حوزه سلامت به حرفه مامایی بوذه است و در این بین، هم وزارت بهداشت و هم وزارت رفاه، دخیل بوده اند.

خداکرمی با عنوان این مطلب که من نمی گویم این عذم توجه به خدمات مامایی در موضوع زایمان طبیعی تعمدی بوده است، گفت: متاسفانه این دو وزارتخانه نتوانسته اند از پتانسیل رشته مامایی برای سلامت مادران باردار به درستی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تعرفه برابر زایمان طبیعی در قالب طرح تحول سلامت برای ماما و متخصص زنان و زایمان تنها یکی دو ماه اتفاق افتاد و بعد قطع شد، اظهارداشت: اما،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف پرداخت تعرفه زایمان طبیعی به ماما/بایکوت قرارداد ماماها

توقف پرداخت تعرفه زایمان طبیعی به ماما/بایکوت قرارداد ماماها