مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 04:152015-03-01پزشكي

ارائه پروتکل جدید درمانی ضدسرطان


محققان مرکز تحقیقات کاربردی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخیرا با استفاده از نانو حامل های جدید، پروتکل درمانی برای آنتی اکسیدان های قوی به عنوان داروهای ضد سرطان ارائه کردند و توانستند پایداری این مواد را در برابر آنزیم های روده افزایش دهند.

- دکتر حامد همیشه کار، از محققان این طرح تحقیقاتی در گفت وگو با خبرنگار فناوری ایسنا تاکید کرد: این پروتکل درمانی، مانع ذخیره سازی مواد آنتی اکسیدان در کبد می شود.

وی درباره روند اجرای طرح با بیان این که در سال های اخیر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی اکسید گرافن مورد توجه محققان قرار گرفته است، گفت: با وجود آنکه داروهای خوراکی بهترین انتخاب برای دارورسانی است ولی بسیاری از ترکیبات دارویی با ساختار آروماتیک مانند آنتی اکسیدان ها، محلولیت پایینی در آب و مایعات بیولوژیک دستگاه گوارش دارند.

وی ادامه داد: این امر موجب کاهش مقدار و سرعت جذب این مواد دارویی از راه استفاده خوراکی و در نهایت منجر به محدودیت استفاده از آنها در درمان بیماری ها می شود.

همیشه کار، با اشاره به پروژه تحقیقاتی انجام شده در این زمینه، اظهار داشت: شیمیست های دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخیرا اقدام به سنتز نانو گرافن اکساید کردند که در این مطالعات از این ماده به عنوان حامل جدید برای دارو رسانی خوراکی فلاوونوییدها نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه پروتکل جدید درمانی ضدسرطان

ارائه پروتکل جدید درمانی ضدسرطان