مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1393 ساعت 18:552015-02-28سياسي

پرونده هسته ای ایران از حالت امنیتی به دیپلماتیک تغییر وضعیت داد


نماینده سابق مشهد و عضو شورای فعلی شهر تهران در مراسم مناظره با قدیری ابیانه گفت: هنر تیم مذاکره کننده موجب تغییر وضعیت پرونده هسته ای ایران از حالت امنیتی به دیپلماتیک شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، غلامرضا انصاری عصر شنبه در جلسه مناظره با محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه پرونده هسته ای ایران بیش از 12 سال است به صورت امنیتی در جریان بود بیان کرد: نخستین هنری که تیم مذاکره کننده جدید بروز داد تغییر وضعیت پرونده هسته ای ایران از حالت امنیتی به صورت دیپلماتیک بود.

وی طولانی شدن مذاکرات را دلیل اهمیت آن در عرصه بین المللی دانست و گفت: این دومین پرونده مهم جهانی است اولین پرونده مربوط به زمان جنگ سرد بود که مذاکرات مربوط به آن بیش از 12 سال طول کشید و مذاکرات پرونده هسته ای ایران دارد وارد سیزدهمین سال خود می شود.

انصاری خروج پرونده هسته ای را از سازمان امنیت ملی دلیل ورود ایران در چند بعد سیاسی بین المللی عنوان کرد و گفت: توانستیم با خارج کردن پرونده هسته ای از سازمان امنیت ملی، ایران هراسی را از دستور کار دشمنان خارج کنیم.

وی ادامه داد: آنها با بحث ایران هراسی ایران را مانند غولی در میان افکار عمومی ساخته بودند که هیچ راهی برای مذاکره با او نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده هسته ای ایران از حالت امنیتی به دیپلماتیک تغییر وضعیت داد

پرونده هسته ای ایران از حالت امنیتی به دیپلماتیک تغییر وضعیت داد