مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1393 ساعت 18:102015-02-28اقتصادي

برای بانک ها صرافی ها در اولویت اند، نه غذا و دارو


نایب رییس کارگروه صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران معتقد است که بانک ها مسئول تحریم غذا و دارو در کشورمان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دریافت خبر ایسنا، علی موحد اظهار کرد: غذا و دارو مشمول هیچ یک از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان نبوده و نیست؛ به این معنی که هیچ بانکی در دنیا اعتبارات اسنادی گشایش شده ما در این حوزه را نمی تواند رد کند، هیچ بیمه ای نمی تواند محصولات غذا و دارویی ایران را بیمه نکند و هیچ شرکت حمل و نقل بین المللی نیز نمی تواند از حمل و نقل این غذا و دارو برای ایران، خودداری کند اما در حال حاضر، امتناع آنها به دلیل تحریم است درحالی که اقلام غذایی و دارو در لیست تحریم ها علیه ایران نیستند.

وی افزود: در زمان تشدید تحریم ها علیه ایران، کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون رفع تحریم برای پیگیری این موضوع در اتاق تهران تشکیل شد که رییس اتاق تهران هم عضو آن بود.

کار را تا حد زیادی در این کمیسیون، پیش بردیم از جمله اینکه بانک ها متعهد به گشایش اعتبار برای واردات غذا و دارو شوند، اما مشکل آنجا بود که بانک ها از انجام این کار خودداری می کردند چرا که صرافی هایی تاسیس کرده بودند که منافع آنها را بیشتر تامین می کرد.

نایب رییس کارگروه صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: این موضوع تا بخش حقوقی اتاق بازگانی ایران هم پیش رفت و جلساتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای بانک ها صرافی ها در اولویت اند، نه غذا و دارو

برای بانک ها صرافی ها در اولویت اند، نه غذا و دارو