مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1393 ساعت 10:102015-02-28اقتصادي

سبد ورشکستگی در دستان میوه کاران/ دردی که دوا ندارد


این روزها محصولات کشاورزی جنوب کرمان یکی پس از دیگری به سبد ورشکستگی کشاورزان افزوده می شوند و در سوی دیگر کیسه دلالان پرپول تر می شود و در این میان سکوت تنها چیزی است که عاید کشاورز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، جنوب کرمان هندوستان ایران است سرزمین کشاورزی در چهار فصل از سال، جایی که همیشه بهار است و آب لازم برای کشاورزی در دسترس کشاورزان قرار دارد، جایی که قرار بود با راه اندازی منطقه آزاد و فرودگاه تامین کننده میوه مناطق مختلف دنیا باشد اما.

مرثیه کشاورزی در جنوب کرمان تمامی ندارد بعد از گوجه که قیمتش از 8 هزار تومان در اوایل زمستان هم اکنون به 150 تا 200 تومان در مزرعه رسیده و قیمت جعبه ای که میوه در آن باید قرار گیرد بیشتر از میوه های داخلش شده است هم اکنون خیارکاران و سیب زمینی کاران نیز در مزارع خود به سوگ تلاش از دست رفته نشسته اند.

نکته قابل توجه این است که در زمان گرانی گوجه هنوز زمان برداشت محصول در اکثر مزارع گوجه کشور از جمله استان کرمان نرسیده بود و دلالان با خرید گوجه نارس مزارع استان فارس آن را در بازار با چندین برابر قیمت می فروختند.

خار خیار خاردار در چشم کشاورزاندست های پینه بسته کشاورزان هم اکنون دیگر توان برچیدن میوه ها را از مزارع ندارد قیمت هر کیلو خیار سبز هم اکنون در جنوب کرمان به 100 تومان رسیده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبد ورشکستگی در دستان میوه کاران/ دردی که دوا ندارد

سبد ورشکستگی در دستان میوه کاران/ دردی که دوا ندارد