مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1393 ساعت 17:202015-02-27اقتصادي

تنها 5.8 درصد کل دانشجویان کشور، دانشجویان کشاورزی هستند


برخلاف تصور مردم تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته کشاورزی نسبت به سایر رشته ها زیاد نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، شاهنوشی در همایش بزرگداشت روز مهندسی که در آمفی تئاتر پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: تعداد دانشجویان رشته کشاورزی کشور حدود سه میلیون نفر است که باید تلاش کنیم با برنامه ریزی مناسب زیرساخت های لازم را برای افزایش تعداد این دانشجویان فراهم آوریم.

وی با اشاره به محدودیت منابع آب و‎ خاک در استان تصریح کرد: لازمه تداوم کشاورزی در استان و برطرف کردن نیاز جامعه به محصولات کشاورزی، علمی رفتار کردن دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته است.

شاهنوشی میزان واردات مواد غذایی در سال گذشته را 17 میلیارد دلار دانست و افزود: این درحالی است که هدف سازمان کشاورزی تامین 50 درصد نیازهای داخلی بود و اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند، در سال های آینده شاهد از دست رفتن نیمی از سرمایه کشور در بخش واردات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کشاورزی نباید جنبه فانتزی داشته باشد، اظهارکرد: فارغ التحصیلان رشته کشاورزی باید بار علمی جامعه را بالا برده و خود تولید کننده باشند تا بتوانند از تجارب کشورهای موفق و شرایط اقلیمی کشور نهایت استفاده را ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 5.8 درصد کل دانشجویان کشور، دانشجویان کشاورزی هستند

تنها 5.8 درصد کل دانشجویان کشور، دانشجویان کشاورزی هستند