مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1393 ساعت 16:102015-02-27سياسي

نیروی انسانی بخش کشاورزی نیازمند بازسازی است


رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با انتقاد از کشاورزی سنتی در کشور گفت: نیروی انسانی بخش کشاورزی نیازمند بازسازی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، احمد کبیری، بعد از ظهر پنجشنبه، در دیدار با اعضای نظام مهندسی گلستان که در شورای شهر گرگان برگزار شد، گفت: 8 سال قبل سند چشم انداز نظام مهندسی کشاورزی تدوین شد اما کنار گذاشته شد ودر این سال ها چشم انداز با آن چه که طراحی شده بود فاصله زیادی گرفته، اما امیدواریم در دولت تدبیر و امید این سند احیا شود.

وی افزود: در سند چشم انداز مهمترین فاکتور و وجه ممیزی این است که مقولاتی مانند توسعه دانایی محوری و اقتصاد دانش بنیان به عنوان قانون مطرح شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: پس از انقلاب نگاه به منابع پایه ترحمی بوده است، در بحث آب از خط قرمز نیز رد شده ایم و بازیابی این ذخایر قرن ها طول می کشد.

وی با تاکید بر این که مشکل جدی تر از آب در کشور آسیب خاک است، گفت: آب با بارندگی جبران می شود اما در بخش خاک نیز به همه منابع با کاربرد بی رویه کود و سم و آب شور لطمه زده ایم.

کبیری به توسعه دانایی محور اشاره کرد و گفت: در این نوع از توسعه باید توسعه پایدار را پایه قرار دهیم تا از منابع طوری استفاده شود که نسل های آینده نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروی انسانی بخش کشاورزی نیازمند بازسازی است

نیروی انسانی بخش کشاورزی نیازمند بازسازی است