مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1393 ساعت 11:252015-02-26دانش

آیین «اخلاق پرستاری» و منشور «حقوق پزشکان» تدوین می شود


رییس سمینار چالش های اخلاق بالینی بر لزوم فعالیت کمیته های اخلاق پزشکی در بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: با گسترش حوزه فناوری و سیاست گذاری، حوزه اخلاق پزشکی نیز گسترده تر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر باقر لاریجانی، قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در علوم پزشکی در سمینار چالش های اخلاق بالینی که صبح امروز در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه علوم پزشکی مباحث جدیدی به مباحث اخلاق پزشکی اضافه شده و ما برخلاف آنچه که در گذشته در حوزه اخلاق پزشکی فقط به روابط بیمار و پزشک توجه می کردیم حالا با گسترش حوزه فناوری و سیاست گذاری حوزه اخلاق پزشکی گسترده تر شده است.

لاریجانی تصریح کرد: برای مثال بحث پیوند اعضا، مرگ مغزی، استفاده از سلول بنیادی و خدمات پیشرفته حفظ حیات، در هر سو چالشی دارد.

همچنین تغییر رابطه پزشک و بیمار و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت از جمله دیگر موضوعات مورد بحث در حوزه اخلاق پزشکی است.

وی با بیان اینکه دولت و نهادهای صنفی نیز می توانند در اینحوزه کمک کنند، افزود: خوشبختانه در کشور ما گام هایی درحال برداشتن است.

لاریجانی با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته در حوزه اخلاق پزشکی گام های موثری برداشته شده، بیان کرد: در حیطه آموزش، آموزش اخلاق پزشکی در د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین «اخلاق پرستاری» و منشور «حقوق پزشکان» تدوین می شود

آیین «اخلاق پرستاری» و منشور «حقوق پزشکان» تدوین می شود