مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1393 ساعت 15:502015-02-01پزشكي

مهمترین راهبرد کنترل دخانیات در کشور اجرا نشده است


رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، راهکار افزایش قیمت از طریق افزایش مالیات را از موثرترین مداخلات در جهت کاهش مصرف دخانیات بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، دکتر خسرو صادق نیت در نشست خبری کنترل دخانیات، یکی از راهبردهای کاهش مصرف دخانیات را افزایش مالیات بر دخانیات بیان کرد و گفت: راهکار افزایش قیمت از طریق افزایش مالیات و پس از آن ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی، از موثرترین مداخلات در جهت کاهش مصرف دخانیات است.

وی با اشاره به این که مالیات بر دخانیات در ایران حدود 11 درصد است، گفت: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2013، ایران از بین 6 راهبرد به اثبات رسیده برای کنترل دخانیات، راهبرد افزایش قیمت را اجرایی نکرده است.

به گفته صادق نیت، در حال حاضر راهبرد افزایش مالیات دخانیات از سوی وزارت بهداشت به مجلس پیشنهاد شده است که تا کنون توفیقی برای تصویب آن بدست نیامده است و امیدواریم با کمک و همراهی نمایندگان مجلس شاهد تصویب این مصوبه برای ارتقای سلامت جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه از بین 20 کشور منطقه مدیترانه شرقی، ایران رتبه 19 را در مالیات بر دخانیات دارد، افزود: مالیات بر دخانیات در ایران 11 درصد است در حالی که کشورهای اردن و تونس، حدود 70 تا 80 درصد مالیات بر دخانیات بسته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین راهبرد کنترل دخانیات در کشور اجرا نشده است

مهمترین راهبرد کنترل دخانیات در کشور اجرا نشده است