مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1393 ساعت 13:202015-02-01پزشكي

افزایش 10 درصدی مالیات سیگارمصرف آن را 8 درصد کاهش می دهد


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر میزان مالیات سیگار برای وارد کنندگان و تولید کنندگان سیگار 11 درصد است و اگر 10 درصد به این میزان افزوده شود، - 8 درصد مصرف سیگار کم می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو "، به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر علی اکبر سیاری در نشست خبری پیشگیری از دخانیات ضمن بیان این مطلب گفت: سالانه 6 میلیون نفر در جهان بر اثر مصرف دخانیات فوت می کنند که 600 هزار نفر از آنان به دلیل مصرف غیر مستقیم سیگار و قرار گرفتن در معرض دود سیگار جان خود را از دست می دهند.

معاون بهداشت با بیان اینکه در کشور ایران نیز 6 میلیون نفر سیگار می کشند و 50 هزار نفر نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم جان خود را در اثر مصرف سیگار از دست می دهند، تصریح کرد: این در حالی است که مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار قابل پیشگیری است.

به گفته معاون بهداشت در حال حاضر 5 میلیون و 300 هزار نفر در کشور سیگار می کشند که سالانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه کشیدن سیگار می شود.

سیاری با بیان اینکه 20 تا 30 سال عمر مفید افراد به دلیل مصرف سیگار کم می شود، افزود: این افراد از بازار کار حذف می شوند و این موضوع از نظر اقتصادی به ضرر کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 10 درصدی مالیات سیگارمصرف آن را 8 درصد کاهش می دهد

افزایش 10 درصدی مالیات سیگارمصرف آن را 8 درصد کاهش می دهد