مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1393 ساعت 13:202015-02-01اقتصادي

آبیاری تحت فشار اراضی نیاز ضروری /محدودیت منابع آبی و بحران آب درکشور


معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی گفت: با توجه به بحران کمبود آب در کشور، آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی کشور باید جدی گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، سیدرحیم سجادی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه توسعه آبیاری تحت فشار و کاهش تولید محصولات آب بر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، افزود: سهم بخش کشاورزی از آب مصرفی کشور در همه استان ها 92 درصدی که وزارت نیرو اعلام می کند، نیست بلکه سهم آب مصرفی در این بخش برابر آمارهای موجود کمتر از میزان مذکور است.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع آبی و بحران آب در کشور، کاهش سهم آب برای تولید محصولات آب بر در مناطق کم آب و توسعه آبیاری تحت فشار را در دستور کار داریم، گفت: گر چه موضوع بحران آبی که وزارت نیرو به آن اشاره می کند مساله آب شرب است اما بحران آبی کشور در بخش کشاورزی سال ها است، به وجود آمده و طی سال های گذشته نیز تا جایی که امکان پذیر بوده از سهم آب بخش کشاورزی برای شرب کم کرده اند.

سجادی با اشاره به اینکه در استان هایی که با بحران آب و کم آبی مواجه هستند سهم آب بخش کشاورزی بسیار کمتر از درصدی است که برای کل بخش کشاورزی اعلام می شود، افزود: ما از ارائه سهم آب بخش کشاورزی به صورت حجمی از سوی وزارت نیرو استقبال می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری تحت فشار اراضی نیاز ضروری /محدودیت منابع آبی و بحران آب درکشور

آبیاری تحت فشار اراضی نیاز ضروری /محدودیت منابع آبی و بحران آب درکشور