مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1393 ساعت 10:302015-02-01اقتصادي

کرمان در محاصره صنایع آلاینده/ نفسی عمیق در هوای سیمانی


آلودگی هوا و فعالیت های صنعتی در حاشیه شهرها به دغدغه اصلی مردم در شهرهای بزرگ تبدیل شده در کرمان نیز کارخانه سیمان و کرمانیت سالهاست با اما و اگرهای متعدد زیست محیطی دست و پنجه نرم می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، شهر کرمان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت هر روز با مظاهر پر رنگ تری از مشکلات شهر نشینی مواجه می شود که یکی از این مشکلات آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت چندین واحد صنعتی در اطراف شهر کرمان است همچنین ورود روز افزون خودرو به شهر کرمان و حتی آلودگی های خانگی نیز از جمله دلایل چالش های زیست محیطی کرمان هستند.

مهمترین چالش های زیست محیطی کرماناما مهمترین عامل آلودگی صنعتی در اطراف شهر کرمان طی سالهای گذشته بدون شک کارخانه سیمان و کارخانه کرمانیت در حومه کرمان محسوب می شوند و خروج دود از دودکش های کارخانه سیمان و انتشار ذرات آزبست از ضایعات خط تولید این کارخانه دغدغه ای خاطر برای کرمانی ها بوده است.

هر چند مردم کرمان طی روزهای اخیر شاهد نصب بنری از اهدای نشان ویژه استاندارد به کارخانه سیمان در یکی از میادین اصلی شهر کرمان بودند اما همچنان دودهای ناشی از دودکش های این واحد صنعتی یکی از کاندیدهای نخست آلایندگی هوا در شهر کرمان محسوب می شود و اداره استاندارد نیز به مردم کرمان توضیحی در خصوص نوع استاندارد اهدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمان در محاصره صنایع آلاینده/ نفسی عمیق در هوای سیمانی

کرمان در محاصره صنایع آلاینده/ نفسی عمیق در هوای سیمانی