مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1393 ساعت 07:252015-02-01اقتصادي

قد کودکان در سن بلوغ کشور 4سانتیمتر کوتاه شد


سرانه مصرف شیر در کشور از 70 الی 80 کیلوگرم در سال تجاوز نمی کند که البته این رقم تا پیش از سال 90، حدود 90 الی 100 کیلوگرم در سال بوده است.

- بر اساس گزارش های رسمی، ظرف سه سال گذشته و پس از اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه ها، مصرف شیر و فرآورده های آن در کشور با کاهش 22 درصدی مواجه شده است.

اگرچه گرانی قیمت لبنیات به علت حذف سهم یارانه مصرف کننده از سبد درآمد تولیدکنندگان فرآورده های لبنی و مجوز دولت برای افزایش قیمت بدون درنظر گرفتن شرایط اقتصادی خانوار، علت مهمی در کاهش گرایش مردم به خرید لبنیات بوده اما در سوی مقابل می توان شاهد بود که مواد غذایی مضر بر سلامت هم طی این مدت از افزایش قیمت بی نصیب نبوده در حالی که مصرف این اقلام غذایی در مقایسه با لبنیات نه تنها کاهش نداشته بلکه چنان افزایش یافته که برخی آمارها برای ایران رتبه جهانی ایجاد کند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت هم روز پنجشنبه و در بازدید از یک واحد دامداری در ورامین، یکی از مهم ترین دلایل کاهش مصرف لبنیات طی سال های گذشته را نه گرانی قیمت این محصولات بلکه تنزل فرهنگ تغذیه ای مردم عنوان کرد و مصداق این تنزل را ترجیح مردم به خرید تنقلات بی ارزش همچون چیپس و پفک نسبت به لبنیات دانست که قیمتی نه کمتر از فرآورده های لبنی داشته بلکه حتی در قیاس با خواص تغذیه ای لبنیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قد کودکان در سن بلوغ کشور 4سانتیمتر کوتاه شد

قد کودکان در سن بلوغ کشور 4سانتیمتر کوتاه شد