مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1393 ساعت 17:102015-01-31اجتماعي

تغییر کاربری تالابهای لرستان به مزرعه/ طرح احیای «گری بلمک» تدوین شد


مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با اشاره به تغییر کاربری بخشی از تالابهای لرستان به اراضی کشاورزی، از تدوین طرح احیای "گری بلمک" بزرگترین تالاب استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند عصر شنبه در نخستین همایش روز جهانی تالاب ها که در محل تالاب های ولی عصر پلدختر برگزار شد گفت: با توجه به مخاطراتی که امروزه در حوزه محیط زیست وجود دارد باید تقویت فرهنگ زیست محیطی در میان مردم با همکاری همگان پیگیری شود.

فتحی بیرانوند افزود: یکی از ظرفیت هایی که این مسیر می تواند منشا اثر باشد استفاده از حضور و تبلیغ روحانیون برای حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش هایی که در حوزه جنگلهای استان وجود دارد بحث قطع درختان است افزود: انتظار می رود روحانیون، ائمه جمعه و مبلغان برای تبیین بحث های زیست محیطی به کمک محیط زیست بیایند.

برخی تالابهای لرستان در حال انقراض هستندمدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان در ادامه به وضعیت کنونی تالابها اشاره کرد و گفت: نگاه به تالاب ها در گذشته اشتباه بوده به گونه ای که نتیجه دیدگاهها و فعالیتهای غلط صورت گرفته موجب شده که امروز تالاب ها در حال نابودی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری تالابهای لرستان به مزرعه/ طرح احیای «گری بلمک» تدوین شد

تغییر کاربری تالابهای لرستان به مزرعه/ طرح احیای «گری بلمک» تدوین شد