مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1393 ساعت 10:212015-01-31اقتصادي

بادهای موافق و مخالف کشت چغندر قند در اردبیل/ پرهیز از تصمیمات شتابزده


کشت مجدد چغندر قند در اردبیل در حالی از سوی مسئولان استانی پیشنهاد می شود که اظهارات متفاوت مدیران حوزه کشاورزی ضرورت دقت در اجرای این طرح را برای ممانعت از تجربه تلخ گذشته ایجاب می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، در دیدار اخیر رییس کل خانه کشاورز ایران و معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی از اردبیل اصلاح الگوی کشت در این منطقه با هدف کاهش مخاطرات کشت تک محصولی سیب زمینی و استفاده بهینه از اراضی مورد تاکید قرار گرفت.

در نتیجه مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی، خانه کشاورز ایران، صاحب نظران و متخصصین امر بویژه محققین در حوزه آب و خاک و زراعت با هم اندیشی های تخصصی راهکار عملی را برای این مهم ارائه کنند.

علاوه بر این آغاز عملیات مطالعات فنی و علمی در مقیاس هشت هزار هکتار از اراضی شور اردبیل از دیگر توافقات این دیدار بود تا ضمن اصلاح الگوی کشت مناسب برای احیای ساختار و بافت دشت اردبیل اقدام شود.

براین اساس کشت چغندر ریشه ای در پنج قطعه از اراضی دشت اردبیل با رعایت ایزولاسیون چغندر بذری و با استفاده از روش های نوین آبیاری انجام و همزمان مطالعات علمی و تحقیقی ادامه می یابد تا ضمن رعایت استفاده بهینه از آب کشاورزی امکان تغییر الگوی کشت و تامین خوراک کارخانه قند مغان در سال های آتی بطور جدی تصمیم گیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بادهای موافق و مخالف کشت چغندر قند در اردبیل/ پرهیز از تصمیمات شتابزده

بادهای موافق و مخالف کشت چغندر قند در اردبیل/ پرهیز از تصمیمات شتابزده