مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1393 ساعت 18:252015-01-30سياسي

ناشنیده ها و نادیده های نسل کشی در فریدونکنار به روایت «محمدعلی» +فیلم


آیا بی صید و شکار این پرندگان، دخل و خرج مردم منطقه نمی چرخد؟ آیا روش های صید و شکار منصفانه، صیانتی و منطبق با قانون و سنت است؟ آیا شکارگاه ها و دامگاه ها با گردنکشی سود جویان حراست نشده و بازدید از آنها ممکن و امور جاری در آنها، به روال طبیعی است؟ مستند زمستان؛ فصل آخر به نظر اینقدر قدرت دارد که این سوالات و ابهامات و پرسش های مشابه را پاسخ گوید و روشن مان کند که چرا از صید و شکار پرندگان مهاجر در تالاب های شمالی کشور، به ویژه در فریدونکنار، با نام نسل کشی یاد می کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، از کراس تا شب دام، از پرورش مرغابی های طعمه تا درخت کاری در محل های خاص و پیرایش هدفمند شاخ و برگ درختان برای فریب پرندگان، هر سال تعداد زیادی از پرندگانی که هزاران کیلومتر از نقاط شمالی کره زمین تا تالاب های شمالی کشورمان مهاجرت می کنند، دیگر مسیر بازگشت را نمی بینند و زمستان کشورمان، فصل آخر زندگی شان را تشکیل می دهد؛ فصلی که به رغم کوتاه بودن اینقدر دردناک است که آرزو کنیم کاش هرگز آغاز نشود.

به رغم آنکه بارها و بارها از اتفاقات شومی که بر سر راه انواع پرندگان مهاجر زمستانی در تالاب های شمالی کشورمان، به ویژه در فریدونکنار می آید شنیده ایم، باز شاید درک درستی از این موضوع نداشته باشیم که چه اتفاقی در آن دیار در جریان است که آوازه دردناک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناشنیده ها و نادیده های نسل کشی در فریدونکنار به روایت «محمدعلی» +فیلم

ناشنیده ها و نادیده های نسل کشی در فریدونکنار به روایت «محمدعلی» +فیلم