مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1393 ساعت 20:452015-01-29اقتصادي

مدیر جهاد کشاورزی طارم خبر داد آلودگی باغات زیتون طارم به بیماری لکه طاووسی


مدیر جهاد کشاورزی طارم بر لزوم مدیریت اصولی باغات زیتون طارم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری لکه طاووسی تاکید کرد.

- جعفر رودی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان در مورد بیماری لکه طاووسی اظهار داشت: این بیماری از جمله بیماری های درخت زیتون به شمار می رود که معمولا هر جا درخت زیتون باشد این بیماری نیز مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی موجب ایجاد بیماری لکه طاووسی در باغ زیتون می شود، افزود: یکی از عوامل شیوع این بیماری به مدیریت باغ مربوط می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: طی کارگروهی که اخیرا در شهرستان طارم تشکیل شده بود عنوان شد مدیریت باغ تاثیر 80 درصدی در مقابله با بیماری لکه طاووسی دارد.

این مسئول با تاکید بر هرس به موقع باغات زیتون در شهرستان طارم عنوان کرد: جوان سازی درختان زیتون در جلوگیری از شیوع بیماری لکه طاووسی در باغ بسیار تاثیرگذار است.

رودی همچنین بر مدیریت کف باغات زیتون تاکید کرد و گفت: از طریق پاکسازی کف باغ از علف های هرز و رعایت موارد فوق می توان به میزان 70 تا 80 درصد از بروز بیماری لکه طاووسی در باغ جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری لکه طاووسی در باغ های قدیمی زیتون بیشتر مشاهده می شود، بیان کرد: این امر به دلیل کم توجهی صاحبان باغات قدیمی به مدیریت اصولی باغ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر جهاد کشاورزی طارم خبر داد آلودگی باغات زیتون طارم به بیماری لکه طاووسی

مدیر جهاد کشاورزی طارم خبر داد آلودگی باغات زیتون طارم به بیماری لکه طاووسی