مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1393 ساعت 14:052015-01-29اجتماعي

اولین جشنواره بوکه بارانه در کامیاران برگزار شد


اولین جشنواره بوکه بارانه امروز پنج شنبه درکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان کامیاران برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مربی مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مرکز کامیاران بعد از ظهر امروز پنج شنبه در این جشنواره گفت:با توجه به نباریدن برف و باران در سال جاری، مرکز کامیاران اقدام به برگزاری جشنواره بوکه بارانه در بین اعضا کرده است تا به این وسیله از خداوند طلب باران و سرسبزی برای زمین کنند.

مهری اسدی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی نمادها و فرهنگ بومی به اعضا خواند و عنوان کرد: معرفی بوکه بارانه توسط مربی فرهنگی ، خواندن دسته جمعی شعر بوکه بارانه، گشتن در کوچه ها ی نزدیک کانون ومراسم نمادین آب پاشی بر روی عروسک های دختران از جمله برنامه های اجرایی در این جشنواره است.

وی اظهارداشت: از دیگر برنامه های اجرایی این جشنواره شامل مراسم نمادین اهدا هدیه به حاملان عروسک بوکه بارانه، مراسم به آب سپاری یکی از عروسک های بوکه بارانه، دعای بارش باران و حلقه زدن به دور درختان محدوده فضای سبز، خواندن مکرر شعر بوکه بارانه در طول راه است.

وی با اشاره به اینکه عروسک ها توسط خود کودکان با کمک خانواده ها ساخته شده است، بیان کرد:احیاء فرهنگ کهن و قدیمی، مشارکت کودکان و خانواده ها با هم، احیاء باورهای دینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین جشنواره بوکه بارانه در کامیاران برگزار شد

اولین جشنواره بوکه بارانه در کامیاران برگزار شد