مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1393 ساعت 03:352015-01-29اقتصادي

قانون جنگل غرب به گسل خورد


در کشوری که 240 میلیارد دلار از اتحادیه اروپا وام گرفته، فردی روی کار آمده است که مخالف سیاست های ریاضتی اتحادیه اروپاست! پیروزی فردی با این مشخصات، - فردریک ویلهِلم نیچه، فیلسوف مشهور آلمانی قرن نوزدهم، انسان ها را به دو دسته زیردستان و بالادستان تقسیم کرده و اصالت و شرف را به بالادستان می دهد.

وی بالادستان را غایت وجود و زیردستان را ابزار و وسیله ‏ای برای اجرای اغراض بالادستان معرفی می کند.

نیچه معتقد است ترقی دنیا و بسط زندگی انسان، به وسیله بالادستان و خواجگان و سرداران صورت می‏پذیرد که از قضا تعدادشان نیز بسیار محدود است و نیکی، راستی و زیبایی نیز امور حقیقی و مطلق نیستند.

این فیلسوف یا به زعم برخی ها شاعر، با اصالت دادن به غرایز و اراده ، نظریه معروف اَبرمرد را مطرح و اعلام می کند: غایت وجود، پیدایش ابَرمرد (بالادستان) است و ترتیب زندگانی و اصول اخلاقی باید چنان باشد که مرد برتر ظهور کند.

نیچه ارزش هایی همچون تقدس و شفقت و مهربانی را نیز با روح مهاجم ابرمرد ناسازگار دانسته و انسان را به خطرناک بودن تشویق و تصریح می کند که باید چنان زندگی کرد که گویی در حال جنگ هستی.

نیچه به این هم اکتفا نکرده و نظریه معروف خود را به این ویروس خطرناک آلوده می کند که: برای ایجاد یک ابرمرد حتی اگر لازم شد باید میلیون‏ها نفر از مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون جنگل غرب به گسل خورد

قانون جنگل غرب به گسل خورد