مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 20:402015-01-28سياسي

استقلال حوزه های علمیه حفظ شود


رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استقلال حوزه های علمیه باید حفظ شود، گفت: برای تقویت حوزه های علمیه باید بودجه و اعتبار مناسب در نظر گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در دیدار ائمه جماعات استان همدان که در دفتر امام جمعه همدان برگزار شد، عنوان کرد: جامعه روحانیت نباید دولتی شود و استقلال حوزه های علمیه باید حفظ شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه عدم تعادل در بودجه فرهنگی کشور وجود دارد و این مقوله نیازمند یک سازماندهی صحیح است، تأکید کرد: تا زمانی که زیر بنای کار تغییر نکند نباید انتظار تاثیر گذاری روبنا را داشت.

وی در ادامه تأکید کرد: هیاهوهای سیاسی در منطقه و حتی کشور نباید ذهن ها را از ماموریت اندیشه بخشی و معارف جدا کند، در این زمینه نیازمند حرکت های اسلامی هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه تحولاتی که در مسائل فرهنگی کشور روی می دهد ایجاد کننده شرایطی است، گفت: تحول و دسترسی به اطلاعات در جهان یک نوع سردرگمی در شرایط اطلاع رسانی ایجاد کرده و فرقه گرایی در جوامع گوناگون شکل گرفته و آشفتگی ایجاد کرده است.

وی افزود: شبکه های اجتماعی شرایط جدیدی در جهان ایجاد کرده اند و آنچه ما را از آسیب های آن صیانت می کند، فرهنگ و جریان اصیل اسلامی است، شبکه های اجتماعی هم می توانند مردم را منفعل و هم توانمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقلال حوزه های علمیه حفظ شود

استقلال حوزه های علمیه حفظ شود