مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 17:152015-01-28اقتصادي

تاکید بر توسعه همکاری های ایران و ترکیه


در دیدار وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و وزیر صنعت ، علوم و فناوری ترکیه ، بر گسترش همکاریهای دو کشور تاکید شد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار واحدمرکزی خبر، محمود واعظی در پایان این دیدار با اشاره به عزم دو کشور برای توسعه روابط درحوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی گفت : هم اکنون حجم روابط تجاری فیمابین به حدود 15 میلیارد دلار می رسد و روسای جمهوری دو کشور رسیدن به 30 میلیارد دلار را هدف گذاری کرده اند.

وی همچنین افزود: در زمینه گسترس همکاری های بانکی، گمرکی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی ، گفتگوهای انجام شد و همکاری های صنعتی میان دو کشور را نیز بررسی کردیم .

واعظی همچنین به بررسی ایجاد شهرک صنعتی در یکی از نقاط مرزی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت : توافق کردیم در زمینه های علمی و فناوری بخصوص در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله حوزه ماهواره همکاری ها را گسترش دهیم .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به سفر آینده رییس جمهورترکیه به کشورمان اشاره کرد و افزود: این سفر می تواند فصل جدیدی در روابط دو کشور باز کند و ما در دیدار امروز درباره اسناد سفر آتی رییس جمهور ترکیه گفتگو کردیم .

فیکری ایشیک نیز پس از دیدار با محمود واعظی به خبرنگار گفت : ترکیه وایران دارای روابط دوستانه و عمیقی هستند و با مدیریت آقایان اردوغان و ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر توسعه همکاری های ایران و ترکیه

تاکید بر توسعه همکاری های ایران و ترکیه