مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 13:352015-01-28پزشكي

سرطان دهانه رحم؛ یکی از چهار سرطان شایع زنان ایرانی


سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع و پنجمین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان ایرانی است.

- رییس انجمن سرطان زنان با اشاره به اینکه حدود 30 میلیون نفر در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار گرفته و سالانه هزار نفر در کشور به آن مبتلا می شوند، گفت: به دلیل شیوع بالای این سرطان وزارت بهداشت دستورالعمل کنترل آن را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، اعظم السادات موسوی در نشستی به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان گفت: سرطان دهانه رحم در کشور برخلاف سالهای گذشته شایع شده است بر اساس گزارشی از سازمان جهانی بهداشت و بر اساس آمار سال 2010، 25 تا 30 میلیون نفر از افراد بالای 15 سال در کشور در معرض خطر ابتلا به این سرطان قرار دارند.

وی ادامه داد: آماری از ثبت سراسری این نوع سرطان را در کشور نداریم اما بر اساس گزارش بیمارستانی سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع و پنجمین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان ایرانی است.

موسوی گفت: آمارهای پراکنده تحقیقاتی در منطقه متفاوت است اما بر اساس اعلام مرکز ثبت سرطان ایران، یازدهمین علت مرگ ناشی از سرطان را در ایران به خود اختصاص داده است.

رییس انجمن سرطان زنان تصریح کرد: آمار ابتلا به این نوع سرطان رو به افزایش است و این زنگ خطر برای مسئولان بوده و لازم است به آن توجه ویژه کنند، علت ابتلا به این نوع سرطان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان دهانه رحم؛ یکی از چهار سرطان شایع زنان ایرانی

سرطان دهانه رحم؛ یکی از چهار سرطان شایع زنان ایرانی