مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 11:452015-01-28اقتصادي

آخرین آمار قاچاق پارچه و پتو/ دیوارهای بلند تعرفه کوتاه می شود


مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت آخرین آمار قاچاق پارچه و پتو به داخل کشور را که مربوط به سال 2011 است را اعلام کرد.

- گلناز نصراللهی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که با توجه به اعلام سایت های رسمی میزان ورود پارچه به کشور در سال 2011 معادل 200 هزار تن بوده است، گفت: براساس برآورد آمار کمتر از 50 درصد این کالاهای وارد شده از طریق گمرکات و مناطق آزاد بوده است.

وی افزود: در بخش پتو نیز حدود شش تا هفت میلیون تخته پتو یعنی مطابق با تولید داخل به صورت قاچاق وارد کشور شده که همین موضوع در بحث پوشاک نیز وجود دارد.

نصراللهی با بیان این که باید تدابیری اندیشیده شود تا در مبادی عرضه فروشگاهی نیز بحث قاچاق بودن کالاها پیگیری شود، اظهار کرد: همه بحث قاچاق کالا مربوط به تعرفه نیست بلکه برخی دوست دارند مسائل مالی شان شفاف نباشد.

دیوارهای بلند تعرفه کوتاه خواهد شد مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت با بیان این که ما به طور مرتب در دفتر صنایع نساجی آمارهای وارداتی مواد اولیه را کنترل می کنیم، اظهار کرد: مواد اولیه اصلی شامل الیاف و پس از آن کالاهای واسطه ای یعنی نخ می شود.

در سال گذشته به علت برخی مسائل برای اولین بار واردات نخ نسبت به الیاف پیشی گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین آمار قاچاق پارچه و پتو/ دیوارهای بلند تعرفه کوتاه می شود

آخرین آمار قاچاق پارچه و پتو/ دیوارهای بلند تعرفه کوتاه می شود