مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 06:202015-01-28اقتصادي

افت تقاضا و تولید سیمان در پی رکود ساخت و ساز


دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از کاهش تقاضای سیمان به دلیل رکود در ساخت و ساز خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا میزان تولید و صادرات سیمان نیز کاهش یافته است.

- عبدالرضا شیخان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به میزان صادرات سیمان و کلینکر گفت: طبق آمار 9 ماهه صادرات کلینکر 37 درصد رشد داشته اما صادرات سیمان با 10 درصد کاهش مواجه بوده است اما مجموع صادرات سیمان و کلینکر طی این مدت تغییری نکرده است.

وی در خصوص میزان تولید سیمان و کلینکر گفت: طبق آمار 9 ماهه تولید کلینکر با رشد چهار درصدی و تولید سیمان با کاهش 37 درصدی روبرو بوده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان میزان تولید سیمان را در 9 ماهه امسال 51 میلیون و 645 هزار تن عنوان و اظهار کرد: در این مدت 10 میلیون تن سیمان صادر شده است.

شیخان با بیان این که در 9 ماهه امسال 56 میلیون و 850 هزار تن کلینکر تولید شده است، گفت: طی این مدت چهار میلیون و 500 هزار تن کلینکر از ایران صادر شده است.

وی بخش اعظم صادرات سیمان و کلینکر را به کشور های عراق، افغانستان، ترکمنستان، خلیج فارس و CIS، مصر عنوان و اظهار کرد: مجموع صادرات سیمان و کلینکر در 9 ماه اخیر 14 میلیون و 500 هزار تن برآورد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت تقاضا و تولید سیمان در پی رکود ساخت و ساز

افت تقاضا و تولید سیمان در پی رکود ساخت و ساز