مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 06:102015-01-28فناوري

خانه های مصنوعی فضایی به واقعیت تبدیل می شوند


دانشمندان پیش بینی می کنند که یافتن جهان دیگری برای سکونت و نجات نسل بشر بسیار دشوار است و ایده ساخت خانه های مصنوعی فضایی، تنها راه نجات انسان محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس فناوری ایسنا، برخی دانشمندان معتقدند که برای معکوس کردن روند تغییرات آب و هوایی بسیار دیر شده و بزودی زمین به محل غیرقابل سکونتی تبدیل خواهد شد.

جهان بسیار وسیع است و در مدار صدها هزار ستاره در کهکشان های مختلف، میلیون ها سیاره وجود دارند که برخی از آنها از قابلیت احتمالی زیست پذیری برخوردار هستند.

اما فواصل بسیار وسیع بین ستارگان و محدودیت سرعت نور و سرعت پایین فضاپیماها، امکان دسترسی به این مناطق را غیرممکن می سازد.

یک منطقه قابل سکونت در فضا به معنای سیاره ای دارای آب در مدار ستاره ای شبه خورشید است؛ اما برای سکونت بشر به چیزهایی بیش از آب نیاز است.

جو و اکوسیستم زمین که در هیچ سیاره دیگری مشاهده نشده است، عامل تکامل منحصر بفرد بر روی این سیاره محسوب می شود؛ بنابراین یک محیط قابل سکونت برای انسان نیازمند ساخت جو و زیست کره است.

در پروژه تحقیقاتی که با حمایت ناسا انجام شد، محققان امکان ساخت زیستگاه های مصنوعی در فضا برای سکونت بشر را مورد بررسی قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های مصنوعی فضایی به واقعیت تبدیل می شوند

خانه های مصنوعی فضایی به واقعیت تبدیل می شوند