مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 03:202015-01-27سياسي

بررسی دیدگاه شرق شناسان درباره اسطوره انگاری گزاره های تاریخی قرآن


دیدگاه شرق شناسان درباره اسطوره انگاری گزاره های تاریخی قرآن از روی انصاف و واقع بینی نیست و ظاهراً تعصبات دینی و اعتقادی در ابراز آن دخالت دارد، - چکیده این مقاله پس از طرح دیدگاه شرق شناسان در باب اسطوره انگاری گزاره های تاریخی قرآن، به بررسی آن می پردازد و با اشاره به برخی اشکال های این نظریه، شواهد و دلایلی بر واقع نمایی گزاره های تاریخی قرآن ارائه می دهد وبه این نتیجه می رسد که نه تنها دلیلی بر اسطوره انگاری گزاره های تاریخی قرآن وجود ندارد، بلکه شواهد و دلایل بیرون متنی و درون متنی بسیاری بر واقع نمایی زبان قرآن در گزاره های تاریخی اش گواهی می دهند.

مقدمه برخی از شرق شناسان نگاه اسطوره ای به گزاره های تاریخی قرآن دارند و آن ها را عاری از واقع نمایی و معرفت بخشی می دانند و بر این پندارند که داستان های قرآن افسانه ها و سخنان باطلی است که محمد9 آن ها را از گذشتگان به عاریت گرفت و به عنوان واقعیت های تاریخی ارائه داد.

این مقاله تلاش می کند چنین رویکردی را نسبت به گزاره های تاریخی قرآن بررسی کند و روشن سازد که آیا چنین دیدگاهی نسبت به قرآن و گزاره های تاریخی آن درست است؟ آیا شواهد و دلایلی بر صحت آن هست؟ما پس از گزارش سخنان برخی شرق شناسان در این باره، به بررسی مطالب آن ها می پردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی دیدگاه شرق شناسان درباره اسطوره انگاری گزاره های تاریخی قرآن

بررسی دیدگاه شرق شناسان درباره اسطوره انگاری گزاره های تاریخی قرآن