مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1393 ساعت 16:052015-01-27اقتصادي

فارس گزارش می دهد کارون مقصد فاضلاب بیش از 7 شهر


آب رودخانه کارون آلوده به پساب های شیمیایی، صنعتی و فاضلاب انسانی است و بحرانی جدی محسوب می شود چرا که این رودخانه یکی از منابع اصلی آب شرب خوزستان است.

- " از خوزستان، فاضلاب های شهری یکی از مهمترین مشکلات زیست محیطی رودخانه کارون به شمار می آید که از بالادست تا پایین دست رود کارون به صورت خام وارد رودخانه و سرشاخه های آن می شود و تداوم آن بسیار نگران کننده است.

ورود فاضلاب انسانی، پساب های صنعتی و زهاب های کشاورزی و بیمارستانی به رودخانه کارون از ابعاد خطرناک مسائل زیست محیطی این پهنه آبی کشور است که بارها توسط کارشناسان زیست محیطی استان به صورت هشدار اعلام شده بود.

آب رودخانه کارون آلوده به پساب های شیمیایی، صنعتی و فاضلاب انسانی است و بحرانی جدی در برابر مردم و مسئولان کشور محسوب می شود چرا که این رودخانه یکی از منابع اصلی آب شرب خوزستان است.

*ورود فاضلاب های شهری و روستایی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ورود فاضلاب های شهری و روستایی به رودخانه کارون یکی از منابع آلوده کننده کارون و دز به حساب می آید.

احمدرضا لاهیجان زاده افزود: حدود 10 سال پیش تمام فاضلاب شهر و روستا به صورت خام و تصفیه نشده وارد رودهای دز و کارون می شد اما به تدریج در دهه گذشته اقداماتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد کارون مقصد فاضلاب بیش از 7 شهر

فارس گزارش می دهد کارون مقصد فاضلاب بیش از 7 شهر