مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1393 ساعت 12:202015-01-27دانش

نبود اطلاعات جامع از موانع بانک ها در اعطای تسهیلات است


استاد اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه کیو ژاپن معتقد است: نبود اطلاعات جامع و کافی یکی از موانع بانک ها برای اعطای تسهیلات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، فرهاد تقی زاده در همایشی با عنوان بررسی اهمیت شرکت های کوچک و متوسط در اقتصاد که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، ضمن ارائه ی توضیحاتی در خصوص رتبه بندی اعتباری شرکت های کوچک و متوسط و بافت اقتصادی، تصریح کرد: در اختیار نداشتن اطلاعات جامع و کافی برای رتبه بندی شرکت های کوچک یکی از موانع پیش روی بانک ها برای اعطای تسهیلات است.

وی خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات اعطایی به هر شرکت براساس میزان سلامت مالی آن تعیین می شود که این امر می تواند از تجمع مطالبات معوق که معضل بسیاری از بانک های آسیایی است، جلوگیری کند.

تقی زاده، سپس شیوه های سرمایه گذاری در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای آسیایی را تشریح کرد.

موسی خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این همایش ضمن انتقاد از ایجاد شرکت ها و شهرک های صنعتی جدید در استان قزوین، گفت: به جای صرف هزینه های زیاد، می توان از بیت المال برای ایجاد زیرساخت های این گونه صنایع استفاده کرد و نیز می توان با حمایت از شرکت های بزرگ و مطرحِ باسابقه و دارای مشکل، با هزینه ای کمتر خون تازه ای به این شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود اطلاعات جامع از موانع بانک ها در اعطای تسهیلات است

نبود اطلاعات جامع از موانع بانک ها در اعطای تسهیلات است