مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1393 ساعت 14:072015-01-26اقتصادي

رشد سوءمصرف موادمخدر در زنان شاهد


مدیرکل برنامه ریزی و فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیشترین میزان افزایش سوءمصرف موادمخدر را در جامعه زنان شاهد بوده ایم، - گفت: در صورت تداوم رشد جمعیت زنان به شیوه کنونی تعداد سوءمصرف کنندگان موادمخدر غیرقانونی تا سال 2050، 25 درصد افزایش می یابد که بخش اعظم این افراد در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سعید قاسمیان در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی افزود: بخش اعظم افزایش سوءمصرف موادمخدر در کشورهای در حال توسعه مشاهده می شود و جوانان در معرض خطر هستند.

وی با بیان اینکه روند عرضه و تقاضای موادمخدر و روانگردان ها در جهان و ایران فزاینده است، تاکید کرد: در بخش عرضه مواد مخدر، عامل اصلی انگیزه های مالی و اقتصادی است.

در سال 2013، شش هزار و 883 تن تریاک تولید شد که 5 هزار و 500 تن آن در کشور افغانستان به تولید رسیده بود که این میزان 80 درصد از تریاک تولیدی شامل می شود.

با توجه به ترانزیت تریاک و نشتی آن در داخل کشور با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیرکل برنامه ریزی و فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: از سال 89 تا 92 شاهد انهدام 959 لابراتور تولید شیشه در کشور بوده ایم که این آمار در سال 92، 416 مورد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد سوءمصرف موادمخدر در زنان شاهد

رشد سوءمصرف موادمخدر در زنان شاهد